Friday, March 21, 2014

Dutch apple cake или Холандски ябълков сладкиш


Холандски ябълков сладкиш

Тази рецепта е от една от любимите ми готварски книги, а именно "Bake" на Рейчъл Алън. От доста време ми се ядеше нещо с ябълки и тази рецепта ми се стори най-лесна и бърза. Сладкиша е доста лек и пухкав, трохата е много фина. В книгата пише, че е един от най-старите и любими десерти правени в Ballymaloe Cookery School. Хареса ми. Най-много ми хареса хрупкавата захарна коричка. Аз лично обичам по-голямо количество ябълки в десертите, но пък тогава този десерт нямаше да стане точно такъв, а щеше да е по-друг тип. Утре сутрин ще ми хареса още повече, защото ще е перфектен с чаша чай (пък и винаги се чудя по сто часа какво да закусвам).


Холандски ябълков сладкиш


Необходими продукти:
2 яйца
175 + 15 гр захар за поръсване
1/2 ч.л. екстракт от ванилия
80 гр масло
75 мл прясно мляко
125 гр брашно
1/2 ч.л. канела
2 1/4 ч.л. бакпулвер
2 малки или 1 голяма ябълка

Фурната се загрява на 200 градуса. Поставя се хартия за печене във форма с размери 20 х 20 см (така пише в рецептата, аз смятам, че може и в малка кръгла тавичка). 

Яйцата, захарта и ванилията се разбиват с миксер докато не стане гъст крем и мискера оставя следи в сместа (около 5 мин.) Маслото се разтопява заедно с млякото. Добавя се към яйчената смес при непрекъснато разбъркване. Брашното се пресява заедно с канелата и бакпулвера и се добавя към сместа. Разбърква се внимателно. Не трябва да има бучки брашно. Сместа се излива в приготвената форма.

Ябълката се бели и реже на тънки парченца, които се подреждат върху сместа. В книгата пише, че потъват. Моите не потънаха. Поръсва се със 15 гр захар. Пече се 10 мин., след което фурната се намаля на 180 градуса и се пече още 20-25 мин.

След като се охлади във формата се реже на квадрати. Може да се сервира със сметана.

В книгата е предложен вариянт на десерта с круши и малини, като вместо канела се слага настъргана кората на 1 портокал и вместо ябълка се слагат 100 гр малини и тънко нарязани 2 круши. Мисля да пробвам :-)




No comments:

Post a Comment